Fra den 1. november skal du betale gebyrer på "Mit Betalingsoverblik" Læs mere her

04.11.21
Gebyrer og erstatninger oprettet i perioden fra den 1. maj 2020 og herefter, bliver fremover overført til online betaling på "Mit Betalingsoverblik" hos Brønderslev Kommune.

Det betyder, at du ikke længere kan betale disse gebyrer hos os på Brønderslev Bibliotek.

I løbet af efteråret 2021 vil gebyrer og erstatninger oprettet før den 1. maj 2020 også blive overført. Indtil overførslen vil de blive liggende i bibliotekssystemet, og vil kunne betales på sædvanlig vis på bibliotekerne i Brønderslev Kommune.

Vær opmærksom på at kun mellemværender, der er overført fra bibliotekssystemet til kommunens økonomisystem, vil kunne ses i "Mit Betalingsoverblik".
Der er ingen ændringer i bibliotekets gebyrsatser i forbindelse med skiftet til "Mit Betalingsoverblik".

Gå til Mit betalingsoverblik (Link åbner i nyt vindue).

"Mit Betalingsoverblik" er en selvbetjeningsløsning, der samler alle mellemværender og gæld til Brønderslev Kommune i ét samlet overblik. På "Mit Betalingsoverblik" kan du betale med kreditkort og MobilePay. Du skal bruge NemID til at logge ind med.
Hvis du er fritaget for digital post, får du i stedet et girokort med posten.

Hvis du afleverer for sent eller skal erstatte et materiale, vil du fremover få en regning i din e-Boks. Der kan i nogle tilfælde gå nogle dage, før du modtager regningen. Vær opmærksom på, at Brønderslev Kommune kan opkræve et rykkergebyr, hvis du ikke betaler din regning i tide.

Kan jeg betale gebyrer på biblioteket efter 1. november?

Nej, det kan du ikke. Du skal betale via "Mit betalingsoverblik" eller med et girokort i din netbank. På biblioteket hjælper vi gerne med at guide dig, men du kan ikke længere betale gebyrer direkte på biblioteket eller i Det Mobile Bibliotek.

Kan jeg betale via bibliotekets app eller på hjemmesiden?

Du kan stadig betale gebyrer oprettet før den 1. maj 2020 direkte i appen eller på hjemmesiden. Er dit gebyr oprettet efter den 1. maj 2020, vil du blive guidet over til "Mit Betalingsoverblik" fra appen og fra hjemmesiden under "Mine Sider".

Jeg kender ikke "Mit betalingsoverblik", hvor finder jeg det? 

"Mit betalingsoverblik" er det sted på borger.dk (Link åbner i nyt vindue), hvor du kan se, hvad du skal betale til kommunen. Det er samme sted, der eksempelvis betales for institutionsplads, renovation osv.
Du kan til enhver tid også betale din regning i din netbank.

Jeg ved, jeg har et gebyr, der skal betales, men jeg har ikke fået nogen besked?

Der kan gå op til 2-3 hverdage, før du kan betale din regning på "Mit Betalingsoverblik". Der kan ligeledes gå 2-3 hverdage før, betalingen er registreret.

Jeg har fået et gebyr, men det stemmer ikke med det beløb, jeg kan se på "Mit Betalingsoverblik".

I bibliotekets app eller her på siden kan du se en saldo på det, du skylder på biblioteket. Men der kan være kommet et rykkergebyr, hvis ikke du har betalt i tide. Det fulde beløb, du skylder, kan du se på "Mit Betalingsoverblik".

Jeg har fået et gebyr for mit barns lån. Kan mit barn betale sin regning på biblioteket?

Nej, fremover vil forældre eller værger få regning på gebyret tilsendt i eBoks, og regningen skal betales på "Mit Betalingsoverblik" eller via netbank.

Hvorfor får jeg en rykker fra Brønderslev Kommune?

Det er nu Brønderslev Kommune, som inddriver de mellemværende, som vores lånere har. I deres system er de afhængige af, at tingene bliver betalt til tiden, og derfor bliver der pålagt et rykkergebyr, hvis beløbet ikke betales.

Jeg kan ikke finde ud af at betale min regning, hvad gør jeg?

Kontakt biblioteket på telefon 9945 4747 eller på bibliotek@99454545.dk eller spørg personalet på biblioteket. Så vil vi guide dig til "Mit betalingsoverblik". Husk at have dit NemID klar.